Rabu, 31 Oktober 2012

:.. Ketupat Dan Tapai Pemberian My mOm ..:

السلام عليكم ورحمة الله

Masa aku tulis en3 ni, aku baru je habis makan tapai yg mak aku buat. sedappp!! mekasih mak tapaukan ketupat palas dgn tapai. walaupun xberaya sana, mak  xlupakan makanan kegemaran aku. ada jugak present dari Langkawi untuk aku dan en.suami.. mekasih mak! hehe. Ateh, mekasih jugak sb kirimkan perfume 212 sexy dan Angah mekasih banyak2 sb bersusah payah bawak balik semua barang2 tu dari kg.. :).hmmm luv u more!..














Dan tidak lupa juga dekat Fatimah kwn opis aku sb sanggup tumpangkan aku pegi ambik barang2 kiriman dari mak aku kat umah sewa adik. Nak ajak en.suami, tau2 la minggu ni dia bz kerana tanggunjawab. Alhamdulillah.

Yang kelakarnya.. bila dh sampai umah adik aku, tetiba aku rasa beg aku basah.. pelik! mana datang air tu? opss! baru aku ingat dalam beg aku tu ada air tin oren. air tu sebenarnya aku nak kasi dekat kwn aku.. boleh pulak bocor! ajaib tu.. aku angkat tin tu dah ringan.. kwn aku terkejut camne boleh bocor. sb penutup tin tu aku tak bukak.. baru aku terpikir mesti kena something! mana xbocornya, dalam beg aku tu ada 1beg kecik aku letak kerongsang.. mybe terkena jarum la kot! hahahahahaha

Terus turun dari kereta panjat umah adik aku tingkat 4.. hmmm letih jgn nak cakap la.. aku xckp banyak pun sb kesuntukan masa. kwn aku tu nak ambik anak dia lagi. aku cuma ucap mekasih dan terus blaa.. sorry ye angah! xleh lepak lelama...

Rezeki ada so aku kongsi la sikit tapai dgn ketupat dekat kwn aku. Dia turunkan aku stesen komuter terus aku gerak sungai way sb en.suami tunggu kat sana. dia balik jam 7 mlm. So aku terlewat setengah jam.. huhuhu.sorry!. terus balik ke rumah.. sampai je, mandi dan buat apa yg patut. perut masa tu dah la lapar.. alhamdulillah, nasib baik kwn e.nsuami belanja makan. :) kenyang!


nOte : mlm tadi nak pegi puncak alam xjadi..kalau xde aral melintang mybe mlm ni.insyallah. :)


2 ulasan:

  1. huhuhu...ketupat palas... peberet cma ni...
    klu blh mkn..samapi mcm kene dadah rasenye..
    (pulut+mengantuk) hehe..
    tp tapai cma mkn..

    alhamdulillah...rezeki kak za tu.. :)

    BalasPadam
  2. hehehe.. alhamdulillah
    dpt jugak merasa. :)

    BalasPadam

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.