Rabu, 9 Mei 2012

abg p0lis..terima kasih!

Assalamualaikum..

Dah  petang baru aku ada  m00d sikit..hehe..sebelum tu aku nak ucap berbanyak2 terima kasih kpd dua org abg p0lis..nak tau kenapa?

kejadian ni berlaku aku tak ingat hari nape.. tapi yg penting sebelum en.asben pergi Melaka... dalam perjalanan balik keje nak balik ke rumah.. di tengah2 higway menuju ke jejantas sungai bul0h.. tiba2 tayar m0t0 b0c0r pulak..grrrrrrr!!

dah ler time tu org sibuk balik keje... en.asben tak tau nak mintak t0l0ng dgn sape sb semua 0rg yg dia call ada hal memasing.. s0 dia ambik keputusan suruh aku tunggu kat ctu!.. erkkk!! terbeliak mata aku..mana tidaknya dikelilingi bukit pulak tu.. tetapi aku redha je.. sebelum tu aku tnye satu s0alan dekat en.asben..
 "tak apa ke tunggu cni"..

dengan selamba dia beri jawapan "tak ade apa2, kalau ada pun penculik".. jawapan tu memang menyakitkan hati..

hmmm...  aku tak b0leh buat pe..s0 nak tak nak kena tunggu jugak.. nak dijadikan cerita... sedang asyik aku duk neng0k kereta..lori lalu..berhenti ler sebuah kereta p0lis di sebelah aku..

terkejuz aku!..tpi dengan hati yg heppy sikit ler..  abg p0lis tu tanye aku kenape?

aku jawab..."tayar m0t0 b0c0r"..abg suruh tunggu kat cni..dia mencelah lagi.. "bahaya dik"..  "saye tau".. (dlm hati aku p0n tak nak  tunggu cni)..

hmmm..  mcm ni lah..saye hantar dekat rest0ran jejantas..  aku 0k je.. alhamdulillah nasib aku baik..

bukak pintu kereta..terus  sms en.asben yg aku tunggu dia dekat sana..  abg p0lis siap hantar aku betul2 depan  rest0ran betul2 ramai 0rg ..malu sehh!!..kan xpasal dia pikir bukan2..

"terima kasih banyak2 encik".. abg p0lis tu senyum terus berlalu.. dengan berbekalkan helmet dan hp..aku terus pergi ke tempat rehat... menunggu en.asben sampai..


dalam sepuluh minit...en.asben sampai...dia senyum simpul.. aku ckp nasib baik ada  abg p0lis.. suka2 suruh aku tunggu situ s0rg2...ngee~~

Pew0t pun dah lapar..dia ajak makan KFC buat alas katanya, malam kang ada 0rg nak belanje BBQ  STEAMBOAT.. alhamdulillah..rezeki aku dan en.asben !..


 macam biasa  ler...belasah cukup2...kenyang sampai xlarat nak  gerak..hehe

nOte : kejadian yg xdpt dilupakan..




2 ulasan:

  1. huhu..tayar bocor +kene tinggal sengsorang..nasib bek abg polis tulung..
    huhu..

    rezeki..untung la ade banje mkn..nyum3..

    BalasPadam

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.