Jumaat, 9 September 2011

SeBaGai PeNguBaT RiNdu Aku

Assalamualaikum..

Owh Lagi Pasal Raya? ...
Berbalik pada tajuk en3 aku..

Menyambut kehadiran Syawal tanpa keluarga di sisi pastinya mengundang perasaan sayu dan sedih apatah lagi tatkala terdengar suara takbir, pastinya kesedihan itu akan memuncak.
  
Tapi, aku berjauhan bukan di sebabkan kena kerja ataupun nun jauh perantauan di negara org..
cuma beraya bersama suami tercinta di rumah kedua org tuanya..:))
Biasalah bila dah bersuami ni..kita kena pandai buat pilihan..

Alhamdulillah setakat ni aku tak der masalah dalam turn blk raya nih... tiap2 tahun bergilir2 dan insya'allah tahun ni dah tahun ke4 dan giliran tu masih lg dipraktikkan... klu tahun ni aidil fitri umah hbby, aidil adha umah aku, next yr lak aidil fitri umah aku, aidil adha umah hbby, dan seterusnya... semoga ianya berkekalan la hendaknya... aminnn


ni dia gambar raya my parents sebagai pengubat rindu aku..taktala gambar raya aku ngan parenst hubby xde..yg ada cuma hari 'perhimpunan silaturahim keluarga' yg aku citer 4hari lepas k!..

nOte: Insya'allah xde aral melintang..aidilAdha kita beraya sama2 ye!



2 ulasan:

  1. `kak za ke yg ber anak tudung biru& shawl putih tu?lain nye?
    hehe..samalah kita..mengamalkan gilir balik kampung..senang..:)

    BalasPadam
  2. opsss..cma salah org..itu adik bongsu kza la..time aidilfitri beraya umah mertua..

    BalasPadam

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.