Isnin, 26 September 2011

✿ Roti Gulung Sosej Berkeju ✿

 Assalamualaikum..

Aku nak share ngan uols  pasal menu kat atas tu....
tpi klu uols dh tau...memang senang dan very simple je kan!!...
aku buatkn utk asben petang semalam...dan jugak aku tapaukan buat mak mertua aku...huh! xtau la camne mak aku makan..sedap ke mak!!..hikhikhik...
Jom kita tengok bahan apa yg diperlukan....

Bahan
5 kpg roti digelek nipis
5 kpg cheese
5 btg sosej
1 biji telur dipukul
2 sudu besar serbuk roti (tpi aku guna confleks)
sedikit serbuk lada hitam

Cara
1. Diatas roti yg digelek nipis, diletakkan sekeping cheese, kemudian taburkan serbuk lada hitam
2. Letaakan sosej dan gulung kejap
3. Celupkan ke dalam telur dan golek  dgn serbuk  roti/confleks..goreng minyak banyak
4. Bila masak, toskan dan potong menyering..Hidangkan.

 'Sesudah digolek2 dgn confleks'
 
  'Siap dipotong!!'

nOte: aku dpt menu ni pun kat tenet...'selamat mencuba'!!..
   

2 ulasan:

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.