Rabu, 24 November 2010

Sahabat dan Kawan ada bezanya..


السلام عليكم ورحمة الله


Tegur saya jika saya mulai sombong.. tegur sayajika saya mulai angkuh.. tegur saya jika saya salah kerana saya masih sangat perlukan sahabat seperti kamu... harini, esok dan selamanya.


 

1) SAHABAT yg sejati adalah sahabat yg kita boleh percayai dalam menyimpan rahsia kita.
    KAWAN adalah kawan yg tidak boleh menyimpan rahsia kita.


2) SAHABAT yg sejati adalah sahabat yg kita boleh kongsi kegembiraan.
    KAWAN hanyalah kawan yg akan berkongsi kegembiraan disaat kita senang.


3) SAHABAT yg sejati adalah sahabat yg kita boleh berkongsi kesedihan.
    KAWAN adalah kawan yg tidak akan bersama kita disaat kita ditimpa musibah.



4) SAHABAT yg sejati adalah sahabat yg tidak akan membiarkan kita seorg diri taktala kita bersendirian.
    KAWAN adalah kawan yg tidak akan bersama kita bilama kita bersendirian.


So, carilah SAHABAT dan bukan KAWAN kerana sahabat akan menangis bersama kita, tetapi kawan hanya akan ketawa bersama kita.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.